Pantai Balok dan Nisi RGND

Assalam….Sudah lama rasanya tidak update dalam blog ini.  Kekangan kerja yang tiba-tiba menimbun sejak akhir-akhir ini.  Ok bercerita pasal pantai Balok ini, ..pantai ini terletak berdekatan dengan Kuantan, 30 minit perjalanan dari Kuantan. Tempat ini berada di tengah tengah antara Kuantan dan Cherating.

Pantainya agak landai dana kalau surut boleh berjalan hampir 1 kilometer ke tengah laut.  Imej ini sebenarnya dirakam pada tahun 2015, pada masa ini saya masih dalam kategori orang yang baru berlandskap. Masih mencuba dengan filter yang pelbagai fungsi dan jenis.

Imej ini adalah hasil rakaman dengan menggunakan cantuman Kood Pro ND8 dan NiSi RGND. Pada masa ini jenama ini masih belum popular di Malaysia dan saya membeli NiSI ini melalui eBay.  Hrga pada masa itu tidak silap saya dalam lingkungan RM590.00.  Agak mahal kerana ianya diperbuat dari kaca.

Boleh dikatakan saya amat berpuas hati dengan prestasi filter ini.  Tapi apa kan daya, jodoh saya dengan NiSi ini hanya bertahan beberapa bulan sahaja sebelum pecah terjatuh di Putrajaya semasa merakam sunset…

rss-18

Leave a Reply

