Teluk Cempedak

Pada cuti sekolah yang lepas baru-baru ini, saya berkesempatan bercuti di Kuantan.  Perjalanan memandu yang mengambil masa selama 5 jam dari Skudai ke Kuantan tidak terasa penat dan mengantuk kerana ada saja topik yang dibualkan bersama si isteri yang duduk di sebelah.

Kami berada di Kuantan selama 3 hari dua malam dan menginap di Vistana Hotel.  Ini merupakan kali ke-7 saya ke Kuantan.  Maka selok belok jalan dan mencari tempat makan yang sedap tidak menjadi masalah kepada saya.

Secara jujurnya, saya suka akan suasana di Kuantan (tidak tahu kenapa)…keadaan bandar yang agak lengang mungkin menjadi tarikan.  saya paling suka keadaan di sekitar Jalan Teluk Sisek, di mana kawasan tersebut merupakan kawasan yang berhampiran dengan kampung nelayan Tanjung Api.

Sunrise di sana saya ditemani isteri. Hari pertama memang tidak mengampakan walaupun cahaya tidak seperti yang diharapkan.  Hari kedua, nasib tidak menyebelahi kerana awan tebal.  Imej di bawah dirakam pada hari pertama di TEluk Cempedak.  WArna biru dan emas ini adalah hasil polarised dari SIngh Ray GnB polariser yang baru dibeli.

ss-133-copy-copy

Pantai Teluk Cempedak

 

Leave a Reply

