Teluk Likas

Teluk Likas merupakan kawasan pantai teluk asal yang telah ditambak.  Teluk ini agak luas  dan panjang dan terdapat beberapa kemudahan rekreasi disediakan.  Jika anda memandu dari bandar kota kinabalu ke Tamparuli, anda pasti akan melalui teluk ini kerana jalan raya di bina menyusuri sepanjang teluk ini.

Saya telah merancang untuk untuk ke sini untuk matahri terbenam.  Menurut pengiraan Apps yang saya install dalam hp, menunjukkan matahari akan terbenam sekitar 6.15 petang.  Saya keluar dari hotel Tabung Haji di Jalan Sembulan sekitar 5.20 petang dan saya menjangkakan akan sampai di sana sekitar 6.00 petang. Tapi sebaik sahaja melalui kawsan bandar KK, saya dihimpit dengan kesesakan jalan raya yang amat teruk.  Google map dalam hp yang pada mulanya menganggarkan waktu sampai sekitar 5.40 petang telah meningkat sedikit demi sedikit kepada pukul 6.00.

Saya hanya boleh berdoa sesuatu yang ajaib berlaku kerana saya kira saya mungkin akan samapi di sana pada pukul 6.30 petang (terlepas lah sunset..kot).. kerana keadaan yang terlalu sesak…tapi alhamdulillah, sebaik sahaja saya keluar dari bandar KK, segalanya lancar kerana ada polis trafik yang menjaga simpang..alhamdulillah..saya sempat juga samapai di sana dalam pukul 6.00 petang

x-296

Leave a Reply

